Na plus z koronawirusem

Marketing

29-07-2020

Współczesna gospodarka była by znacznie osłabiona gdyby nie marketing i reklama. Bez odpowiedniego nagłośnienia bardzo trudno promować wizerunek firmy i obecność jej produktów na rynku. Najbardziej zyskowne są obecnie działalności, które marketing, sprzedaż i obsługę klienta przetransportowały do świata wirtualnego. Kryzys wynikający z koronawirusa doprowadził do sytuacji, w której niektóre firmy skorzystały i ich zyski znacznie wzrosły. Jest to spowodowane precyzyjnym kampaniom reklamowym i rozsądnemu podejściu w kwestii rozdawnictwa.

Kryzys nie powinien zapominać o działaniach marketingowych

Michał Kreczmar podkreśla, że kryzys nie jest dobrym momentem by ciąć wydatki marketingowe. Powinno być to uzależnione od produktu i konsumenta. Firma, która przestaje się reklamować powoduje, że nie pojawia się już w świadomości klienta. O tą świadomość należy systematycznie dbać. Chodzi tu by podjąć inteligentne rozwiązania jakie proponuje PR czy CR.

Na plus z koronawirusem

Reakcja firm uzależniona od reakcji mediów

Trzeba podkreślić, że działalności gospodarcze są podatne na działania mediów. Wynika to z tego, że są one błyskawiczne w stosunku do rozpoczęcia lub przestania prowadzenia działań marketingowych. To idealnie obrazują reklamy w Google czy Facebooku, gdzie można je zawiesić dosłownie w kilka chwil.

Działalność przeniesiona do Internetu

Obecnie zauważa się, że na pandemii najbardziej skorzystali Ci, którzy przyśpieszyli cyfrową transformację. Zyskały te firmy, które wszystko łącznie z reklamą, sprzedażą, obsługą klienta przeniosły do świata wirtualnego. Wiele z nich poszła o krok dalej, digitalizując także i ich wytwory. Mowa tutaj o VOD, ebookach czy e-subskrypcjach. Firmy, które działają w świecie stacjonarnym i wirtualnym często korzystają z programów lojalnościowych, które mierzą skuteczność wpływu reklamy na sprzedaż w życiu realnym.

Warto podkreślić, że bez reklamy i marketingu firma nie istnieje. Chodzi o to, że nie występuje ona wówczas w świadomości grupy docelowej. To pokazuje jak ważne jest podejmowanie tego typu aktywności marketingowych także i w czasie panującego kryzysu.