Jak wypromować lokalny biznes?

Marketing

20-05-2022

Marketing jest szalenie ważną rzeczą gdy prowadzisz swój biznes, nawet ten mały lokalny. Działania marketingowe muszą być odpowiednio dobrane pod rodzaj działalności oraz jej budżet, który może przeznaczyć na dodatkowe działania. Jak w takim razie wypromować na lokalnym rynku swoją firmę?

Banery informacyjne

Do małych osiedlowych sklepików bądź piekarni trafiają najczęściej osoby, które mają je w bliskim sąsiedztwie bądź idąc na spacer czy do pracy, mijają je po drodze. W tak małym biznesie najlepszą formą reklamy może stać się baner informacyjny, że właśnie tutaj znajduje się nasz sklepik czy piekarnia.
Jak wypromować lokalny biznes?

Internet

W miastach często odwiedzanych przez turystów świetnym rozwiązaniem może okazać się wizytówka Google, dzięki której twoja piekarnia może zostać szybciej znaleziona przez potencjalnego klienta. Turyści, będąc pierwszy raz w nieznanym mieście, posługują się głównie właśnie wyszukiwarką google.com. W takiej wizytówce znajdują się podstawowe informacje o firmie, a także najważniejsza, czyli to gdzie jesteśmy i gdzie nas można znaleźć.

Ulotki

Często firmy, zajmujące się różnego rodzaju usługami, korzystają z pomysłu rozdawania ulotek bądź wrzucania ich do okolicznych skrzynek na listy. Jest to oczywiście jakaś forma reklamy, ale czy skutecznej?

Jak zareklamować biznes motoryzacyjny?

Mechanika pojazdowa, wulkanizacja czy też inne tego rodzaju firmy często mają problem z doborem odpowiedniej reklamy ich firmy. Tak techniczne usługi, gdzie przecież z roku na rok rośnie liczba produkowanych samochodów na świecie, nie powinna potrzebować reklamy. Jednak nowe, powstające warsztaty muszą w jakiś sposób się wybić na rynku. Zazwyczaj dobry mechanik sam się obroni i nie musi szukać klientów, ale jeżeli chce inwestować w swój biznes, chce się rozwijać i być może poszerzyć swoją działalność o więcej punktów, to nie ukrywajmy, powinien być w odpowiednim miejscu i o odpowiedniej porze. W większych miastach często organizowane są różnego rodzaju eventy i imprezy plenerowe przez firmy z branży motoryzacyjnej. Udział w takiej imprezie może stać się drogą do uzyskania większej liczby klientów. Ale nie ogranicza cię tylko to, że będziesz na takiej imprezie. Warto wykorzystać tan moment i wymyślić promocję firmy taką, by zostać zapamiętanym. Świetnym pomysłem może się okazać rozdawanie biorącym udział w imprezie ramek na tablice rejestracyjne. Jest to bardzo praktyczny prezent i przy okazji reklamujący nasz biznes. Warto jednak pomyśleć nad hasłem, które będzie krzykliwe i jednocześnie sprawi, że osoby patrzące na niego nas zapamiętają. Idealne ramki na tablice rejestracyjne możesz zamówić na https://ramki.com.pl

Kiedy zacząć myśleć o reklamie?

Jeśli nie masz jeszcze swoich stałych klientów, dopiero zaczynasz swoją przygodę z działalnością na własny rachunek, to koniecznie musisz pomyśleć o reklamie już na samym początku. Reklamą niskobudżetową tak naprawdę będzie członkostwo na tematycznych grupach, gdzie możesz, o ile nie jest to zabronione przez administratorów, na reklamę swoich usług czy też nowopowstałego sklepu.