Działania promocyjne w social media

Marketing

04-08-2020

Kampania marketingowa w sieci wymaga wiele zaangażowania i czasu. Sam proces tworzenia wartościowych treści jest czynnością pracochłonną, podobnie jak promowanie ich w różnych serwisach społecznościowych. Oczywiście czasu pracy na treścią nie skrócimy. Optymalizację można wdrożyć podczas promowania swych działań w sieci, trzeba tylko znać odpowiednie rozwiązania dedykowane dla mediów społecznościowych. Odpowiednio podjęte kroki przyczynią się do skutecznej i efektywnej kampanii w social media. Co zatem należy uczynić, by kampania przyniosła taki efekt?

Przygotuj harmonogram publikacji w social media

Publikowanie postów w social media nie może być przypadkowe. Tak samo jak nie może być udostępniane tylko jednokrotnie. Powtarzanie wiadomości jest naturalną i zrozumiałą próbą dojścia do jak największej liczby potencjalnych klientów. Promowanie tej samej treści jest często stosowaną praktyką i jak najbardziej zalecaną. Do tej czynności można skorzystać z pomocy aplikacji do planowania. Są nimi Google Calendar czy Todoist. Bardzo dobrym narzędziem, służącym tylko i wyłącznie do planowania w mediach społecznościowych jest Buffer. Darmowe konto w tym serwisie umożliwia prowadzenie maksymalnie czterech profilów i zaplanowanie w każdym po 10 postów. Jest możliwość wykupienia opcji płatnej, by poszerzyć ten limit.

To ile razy publikować daną treść uzależnione jest od kanału społecznościowego oraz od grupy odbiorców. W przypadku Twittera publikowanie następnego dnia jest uzasadnione, ponieważ Tweety mają niezwykle krótką żywotność. Zaleca się wstawienie 6 takich samych postów: w dzień publikacji, dzień później, 3 dni później, po tygodniu, miesiącu, pół roku, a na końcu po roku.  Na innych kanałach przerwa pomiędzy tymi postami powinna być nieco dłuższa. Bywają serwisy, na których jedna publikacja jest wystarczająca. Mowa tutaj o LinkedIn, Pintereście czy Instagramie. Na Facebooku i Google+ zaleca się umieszczenie czterech postów: w dzień publikacji, miesiąc po, pół roku oraz rok później. Bardzo ważne jest również umieszczanie wpisów w różne dni tygodnia.

Działania promocyjne w social media

Bądź aktywny w sieci

Niezwykle ważny oprócz umieszczania regularnych wpisów jest kontakt ze swoją grupą odbiorców. Budowanie zaufania dla danej marki odbywa się poprzez aktywne uczestniczenie w dyskusjach, rozmowach z innymi użytkownikami social mediów. Warto posługiwać się naturalnym językiem, na bieżąco reagować na wpisy i komentarze innych osób. Dzięki tej działalności poczują się zauważeni i docenieni oraz będą kreować pozytywny obraz naszej marki. Żywa dyskusja jest ogromnie ważnym etapem marketingowym jaki można prowadzić w sieci. Oprócz żywej obecności na swoim kanale warto uaktywniać się również na innych grupach. Na Facebooku, Google+ czy LinkedIn znajdują się specjalne grupy dyskusyjne i zainteresowań, gdzie również warto się udzielać. Twitter oferuje natomiast aktywność w formie czatów tematycznych, które są organizowane przez znane osobistości biznesowe oraz marki. Na swoim kanale oprócz własnych wpisów konieczne jest udostępnianie także treści innych osób/marek, które także mogą zaciekawić naszych odbiorców. Jest to pomocne w utrzymaniu stałego kontaktu z innymi użytkownikami, ponieważ na Twitterze należy publikować co najmniej 5 razy dziennie, na Facebooku, Instagramie, Google+ i Pintereście raz lub dwa razy dziennie, a na LikedIn wystarczy raz na dobę.