Przykłady RTM z 2020 roku

Marketing

22-02-2021

Każdy rok obfituje w wiele wydarzeń w kraju i za granicami Polski, na które znane marki reagują w szybki i zdecydowany sposób. Takie działanie nosi nazwę Real Time Marketingu, który stał się dość popularny i często wykorzystywany jako skuteczna kampania reklamowa. Najczęściej przybiera to formę żartu, dzięki któremu nawiązuje się z odbiorcami kontakt i buduje relacje.

Przykłady RTM z 2020 roku

Real Time Marketing – przykłady z 2020 roku

Na początku roku 2020 świat obiegła informacja o wystąpieniu z Rodziny Królewskiej Harry’ego i Meghan, co spotkało się z różnymi reakcjami. Ten news został okrzyknięty sugestywnym hashtagiem #Megxit, co szybko podchwyciły znane marki i na tej podstawie opublikowały znaczące wpisy. Na reakcje internautów nie trzeba było długo czekać. W ten sposób na swoje produkty i usługi zwróciły uwagę między innymi Burger King, Ikea, czy x-kom i Skyscanner. W mediach społecznościowych pojawiły się wymowne grafiki, które nawiązywały do sytuacji w rodzinie królewskiej, które spotkały się z aprobatą internautów. W lutym, w niemal wszystkich wydaniach wiadomości podano informację o dzielnej ekspedientce, która udaremniła próbę obrabowania sklepu. Do obrony użyła… mopa. Tę formę RTM wykorzystała marka Gosia, która w ramach nagrody dla bohaterki wyposażyła ją w zapas mopów. I to aż na 2 lata – z takim wyposażeniem z pewnością poczuje się jeszcze bardziej bezpieczna. Marzec 2020 roku przejdzie do historii, ponieważ w Europie rozpoczęła się realna walka z koronawirusem. Wówczas nikt chyba nie przypuszczał, iż będzie to trwało tak długo. Wówczas stosowano RTM, w którym głównym bohaterem stawały się nietoperze. Według oficjalnych informacji, to właśnie ten gatunek ssaka stoi za wybuchem pandemii.

RTM w kolejnych miesiącach 2020 roku

Kolejne miesiące 2020 roku mijały pod znakiem odnajdywania się w nowych okolicznościach, społeczeństwo musiało nauczyć się funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Wdrożono tryb lekcji i pracy zdalnych, co oczywiście również zyskało swój komentarz, zwłaszcza w zakresie jednego z programów w Telewizji Polskiej. Miał on za zadanie pomóc dzieciom i młodzieży w nauce. W Szkole TVP pojawiały się zagadnienia, których osoby prowadzące nie umiały odpowiednio przekazać. Hitem okazało się wyjaśnienie terminu liczb parzystych, które charakteryzują się tym, że… mają pary. Jakie to proste, prawda? Kolejnym przykładem RTM z ubiegłego roku jest ujemna cena ropy, na którą wskazała marka kultowego obuwia – Kubota, które okazało się cenniejsze, niż tak zwane czarne złoto. W maju bardzo modny stał się Hot16Challenge2, a wyzwanie przyjął nawet prezydent naszego kraju. Sformułowanie „ostry cień mgły” stał się głównym bohaterem setek memów w Internecie. Jeden z nich znalazł się na facebookowym profilu sieci sklepów ABC, w kontekście wyboru smaku ketchupu. Klienci mogli zdecydować się na ostry, niczym wspomniany cień mgły, albo łagodny, niczym bryza poranka. Na koniec wyliczania przykładów RTM nie można zapomnieć o zapowiedzi premiery Play Station 5. Marka Sony zwróciła uwagę na wyjątkowy, nowoczesny wygląd produktu, co postanowił skomentować x-kom.