Ekspansja polskich przedsiębiorstw –– kierunek Korea Południowa

Przedsiębiorca

25-08-2020

Polskie firmy z roku na rok coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na całym świecie. Oczywiście prężnie działają w Unii Europejskiej, jednak wiele z nich decyduje się rozszerzyć swoją działalność, podbijając odleglejsze rynki Obecnie popularnym kierunkiem dla polskich przedsiębiorców staje się Azja Wschodnia, a szczególnie Korea Południowa.

Współpraca na linii Polska –– Azja Wschodnia

Azja Wschodnia to specyficzny region, w którym znajduje się wiele krajów mogących się pochwalić bardzo szybkim tempem rozwoju gospodarczego. Jednym z takich krajów jest bez wątpienia Korea Południowa. Tempo, w jakim ten kraj rozwija się od lat 90. XX wieku jest aż trudne do uwierzenia. Intensywny rozwój sprawia, że Korea budzi zainteresowanie polskich firm.

 

Na dużą skalę rozwija się obecnie eksport towarów z Polski do Korei Południowej. Aktualnie jest on bowiem prostszy niż kiedykolwiek. Po pierwsze handel pomiędzy Koreą a Unią Europejską jest uwolniony, co oznacza, iż jest po prostu bardzo tani. Niskie koszty eksportu, a także liczne ułatwienia proceduralne sprawiają, że sprzedaż polskich produktów w Korei Południowej często zapewnia duże zyski. Przyczynia się do tego również partnerstwo strategiczne, które zostało zawiązane pomiędzy Polską i Koreą Południową w 2013 roku. Nie bez znaczenia jest również fakt, że Koreańczycy coraz bardziej cenią polskie marki, które kojarzą im się z dobrą jakością.

 

Współpraca polsko-koreańska nie dotyczy jedynie eksportu towarów. Jest to również współpraca m.in. w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz innowacyjnych technologii. Koreańczycy mają w tych dziedzinach zdecydowanie większą wiedzę i doświadczenie, z czego chętnie korzystają polskie firmy. Współpraca z Koreańczykami we wspomnianych obszarach to szansa głównie dla startupów. Generalnie Azja w ostatnich latach stała się kierunkiem, w którym chętnie spoglądają założyciele polskich startupów, o czym można przeczytać choćby w poniższym artykule https://www.eastanalytics.com/startupy-na-bliskim-wschodzie/. Niemniej jednak specyfika współpracy polskich startupów z koreańskimi jest inna niż w przypadku współpracy z ZEA czy Arabią Saudyjską. Koreańczycy są otwarci na pomysły z zewnątrz, więc rynek zbytu dla know-how z zakresu nowych technologii jest w tym kraju bardzo duży. Niemniej jednak polskie startupy stanowią tam uzupełnienie dla dobrze rozwiniętej branży innowacyjności. Natomiast w przypadku ZEA czy Arabii Saudyjskiej polskie startupy są elementami motoru napędowego rozwoju innowacyjności w tych krajach. Znajdują się one bowiem na zupełnie innym etapie rozwoju technologicznego i gospodarczego niż Korea Południowa. 

Odpowiedzialne rozpoczęcie współpracy

Chcąc odnieść sukces we współpracy z Koreańczykami, trzeba podejść do tego tematu odpowiedzialnie. Wejście na obcy rynek czy też współpraca z podmiotami koreańskimi mogą być bardzo opłacalne. Jednak nie są to wcale proste działania. Szereg problemów, takich jak choćby bariera językowa, nieznajomość kultury czy przepisów, mogą sprawić wiele kłopotu. Warto zatem zatrudnić profesjonalną firmę obeznaną z rynkiem, gospodarką i kulturą koreańską. Firma taka pomoże w rozpoczęciu współpracy na linii polskie przedsiębiorstwo –– Korea Południowa.

 

Ekspansja polskich przedsiębiorstw –– kierunek Korea Południowa