Fanpage na Facebooku - o czym należy pamiętać, aby prowadzić go skutecznie?

Marketing

22-01-2021

Facebooku to bardzo popularny serwis społecznościowy. Zakładając konto firmowe na tym portalu możemy zyskać naprawdę wiele. Jeżeli jednak zamierzamy prowadzić fanpage na Facebooku powinniśmy pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym promowanie marki będzie bardziej efektywne.

Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?

Po pierwsze powinniśmy zadbać o to, aby profil naszej firm został uzupełniony o wszystkie potrzebne informacje, z których będą mogli skorzystać klienci. W przypadku działalności sprzedażowej dobrze jest skonfigurować zakładkę „Sklep”, tak aby użytkownicy Facebooka mogli zapoznać się z oferowanymi przez nas produktami nie wychodząc poza ekosystem tego serwisu. W firmowym fanpage’u duże znaczenie ma także spójna identyfikacja wizualna. Pamiętajmy także o tym, że zawsze powinniśmy stosować się do rekomendowanych wymiarów grafik. Poza tym warto zaznaczyć również, że jakość postów jest o wiele ważniejsza niż ich ilość, mimo to powinniśmy jednak regularnie publikować posty. Regularna komunikacja z fanami to klucz do sukcesu. W tym celu warto przygotować sobie tak zwany kalendarz treści, dzięki któremu będziemy w stanie stworzyć swoją strategię publikacji. Zaznaczmy przy tym, że tworzone przez nas posty powinny zachęcać użytkowników do udzielania odpowiedzi i podejmowania aktywności. Dobrze jest reagować na trendy i aktualne wydarzenia, czasami jednak zdecydowanie lepiej będzie, jeżeli nie będziemy na swoim fanpage’u poruszać drażliwych tematów.

Fanpage na Facebooku - o czym należy pamiętać, aby prowadzić go skutecznie?

O jakich jeszcze zasadach należy pamiętać?

Zakładając fanpage na Facebooku powinniśmy również zadbać o bezpieczeństwo naszego konta, w tym celu warto zastosować uwierzytelnienie dwuskładnikowe. Do zasad, o których musimy pamiętać należy także dodać publikowanie postów, które to będą zgodne z Standardami Społeczności Facebooka, dlatego też warto zapoznać się z treścią tego oto dokumentu. Natomiast, aby lepiej poznać swoich obecnych i potencjalnych klientów warto korzystać z nowoczesnych narzędzi, które to przedstawiają statystyki grup odbiorców naszego konta.