E-commerce, jak sobie z nim radzić?

Marketing

01-02-2021

Raport „Komunikacja sklepów Internetowych” przeprowadzony w październiku 2020 roku pokazuje, co ma największe znaczenie dla klienta, jeżeli mowa o e-commerce. Oczywiście znaczenie sprzedaży internetowej w ciągu kilkunastu miesięcy diametralnie wzrasta. Zmiana podejścia do zakupów sprawiła, że rynek e-sklepów znacznie się rozrósł, ale żeby móc być na nim konkurencyjnym warto spojrzeć na to, co tak naprawdę doceniają klienci.

Postaw na dobry content

Przyciągnięcie klienta do siebie nie zawsze wynika z dobrej ceny. Bardzo duże znaczenie mają treści około produktowe, które pozwalają porównać dany przedmiot, poczytać recenzje czy poradniki. Sam wpływ na odbiorcę i jego odczucia względem produktu to jedno, ale pozycjonowane treści pozwalają na przesunięcie się na wysokie miejsca w wyszukiwarce, co dodatkowo zwiększa widoczność witryny.

E-commerce, jak sobie z nim radzić?

Zakupy w dwie godziny

Wg raportu zakupy w Polsce w sklepach internetowych, trwają średnio dwie godziny. Są to cenne dwie godziny, w których trakcie sprzedawca musi zainteresować odbiorcę i przekazać mu wszystkie istotne informacje na temat oferty, jego ceny czy kategoryzacji.

Walcz o powroty

Jednorazowy zakup to dopiero początek sprzedaży. Zysk sklepu jest uzależniony nie tylko od wielkości koszyka, ale także od częstotliwości zakupów. Zadowolony klient to klient, który dostaje zniżki na kolejne zakupy, promocje na oferty porzucone w koszyku, czy punkty za każde zakupy.

Cena ma znaczenie

Oczywiście nie chodzi jedynie o cenę produktu, ale także o koszty dostawy, czy możliwość dokonania darmowego zwrotu. Szeroki wachlarz płatności czy dostaw to kolejny atut, który wpływa na decyzje zakupowe. Dodatkowe bonusy, w postaci darmowej dostawy mogą warunkować wybór konkretnego sklepu.

Responsywność strony

Działanie sklepu internetowego musi być sprawne, intuicyjne i mobilne. E-commerce jest praktykowany przez użytkowników w dowolnym miejscu i czasie, na różnego rodzaju urządzeniach. Dlatego też strona powinna być dostosowana do różnych ekranów, powinien przebiegać sprawnie, a całość musi być czytelna nawet na małych wyświetlaczach.

Podobne artykuły