Druk wielkoformatowy – co należy o nim wiedzieć?

Marketing

26-01-2021

Druk wielkoformatowy jest jednym z najpopularniejszych rodzajów druku reklamowego. Jego zaletą jest przede wszystkim duża powierzchnia, która pozwala firmie skutecznie zaprezentować swoje produkty i usługi oraz przyciągnąć wzrok przechodniów. Druk wielkoformatowy daje szerokie możliwości, a jako technologia pozwala postawić na najnowocześniejsze i najlepsze jakościowo techniki wydruku, które maksymalizują efekty praktycznie każdej kampanii reklamowej.

Czym właściwie jest druk wielkoformatowy?

Druk wielkoformatowy słusznie kojarzy się z dużym formatem. I rzeczywiście, jego znakiem rozpoznawczym są przede wszystkim duże, ponadprzeciętne rozmiary, które wyróżniają się na tle innych materiałów reklamowych. Aby druk został uznany za wielkoformatowy, przyjmuje się, że jego powierzchnia powinna wykraczać poza standard obsługiwany przez komercyjne drukarki, czyli sięgać od 50 cm szerokości wzwyż. Największe druki wielkoformatowe mogą posiadać szerokość dochodzącą do nawet kilku metrów i zazwyczaj mamy z nimi do czynienia w przypadku reklamy wielkoformatowej umieszczanej na elewacjach budynków.

Druk wielkoformatowy od innych metod druku różni się nie tylko ponadprzeciętnymi rozmiarami, ale także zastosowanymi technologiami wydruku. Drukarnie specjalizujące się tej metodzie druku cyfrowego oferują swoim klientom takie techniki, jak m. in. mid solvent, hard solvent oraz druk w technice UV. Są to stosunkowo nowe technologie cyfrowe, które posiadają liczne zalety. Należy do nich chociażby podwyższona odporność na oddziaływanie czynników atmosferycznych, która pozwala na umieszczanie reklam na otwartej przestrzeni oraz wysoką trwałość i niską podatność na zmianę koloru, blaknięcie czy niszczenie z czasem. Druk wielkoformatowy może być realizowany na różnych powierzchniach – do najczęściej wykorzystywanych zalicza się folia, papier oraz baner.

Druk wielkoformatowy – co należy o nim wiedzieć?

Najważniejsze zalety druku wielkoformatowego w reklamie

Druk wielkoformatowy może zostać wykorzystany do tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych. W tym pierwszym przypadku jego najistotniejszą zaletą jest wysoka trwałość – stworzone na jego bazie materiały reklamowe będą dobrze prezentowały się o każdej porze roku oraz posiadały pożądaną jakość przez cały okres ich ekspozycji. Trwałe nadruki mogą być nanoszone na dowolne powierzchnie, w tym PCV, podłoża laminowane i wylewane, co daje bardzo szerokie możliwości zastosowania tego typu druku reklamowego.

Niezwykle istotnym aspektem druku wielkoformatowego jest także jego jakość, od której w dużej mierze zależy sukces każdej kampanii reklamowej. W przypadku technologii wielkoformatowej pozostaje ona na naprawdę wysokim poziomie – realizowany nowoczesnymi technikami druk wielkoformatowy charakteryzuje się żywymi, doskonale odwzorowanymi kolorami z głębią oraz optymalnym nasyceniem. Detale są świetnie widoczne, co sprawia, że taka reklama skutecznie przyciąga wzrok oraz zyskuje aprobatę przechodniów zachęcając ich do bliższego zapoznania się z zaprezentowaną na niej ofertą.