E-Commerce i problem nieuczciwych sklepów internetowych

E-commerce

18-05-2020

Dokonywanie zakupów online współcześnie jest tak normalne jak te dokonywane w sposób tradycyjny. Wiele osób dokonuje je już tak automatycznie, że zdarzają się sytuacje, w których po przeciwnej stronie zamiast prawdziwych sprzedawców spotyka się oszustów. Takie zdarzenia nie mogą pozostać bez echa i nieuczciwy sklep internetowy gdzie zgłosić warto wiedzieć.

Prawo E-Commerce: Nieuczciwy sklep internetowy gdzie zgłosić?

W momencie doznania oszustwa zadajemy sobie często pytanie - nieuczciwy sklep internetowy gdzie zgłosić? Takie zdarzenie można zgłosić na stronie econsumer.gov, która zajmuje się oszustwami międzynarodowymi. Dzięki takim skargom, agencje konsumenckie mają możliwość wykryć oszustów i podjąć działania przeciw nim. Strona dostępna jest w kilku językach: angielskim, francuskim, hiszpańskim, japońskim, koreańskim, niemieckim, polskim i tureckim. Jej administratorem jest amerykańska Federalna Komisja Handlu.

W skład econsumer wchodzą agencje z 36 krajów. Powstała ona w 2011 roku, by gromadzić informacje związanych z oszustwami konsumenckimi podczas realizowania handlu online. Projekt ten jest częścią składową ze strony internetowej, na której można złożyć skargę oraz witryny, która zastrzeżona jest tylko i wyłącznie dla członków inicjatywy.

E-Commerce i problem nieuczciwych sklepów internetowych

Jak wykryć nieuczciwy sklep internetowy?

By nie zastanawiać się nad pytaniem – nieuczciwy sklep internetowy gdzie zgłosić? – warto dowiedzieć się na co zwracać uwagę podczas dokonywania zakupów internetowych. Kontrola powinna polegać na sprawdzeniu tego, kto jest po drugiej stronie, miejsca rejestracji (czy to polska firma z krajową domeną czy też nie), zasad reklamacji, czasu realizacji zamówienia (nie można tu mylić z czasem na dostawę, bo czas realizacji to kwestie związane z przygotowaniem zamówienia do wysłania), błędów występujących na stronie (jeżeli występują, świadczy, iż strona robiona była w pośpiechu), jakie są metody płatności oraz zweryfikować historię sklepu, tego od kiedy działa na rynku i czy jest to tylko firma internetowa, czy występuje w niej możliwość sprzedaży stacjonarnej.