Narzędzia e-commerce dla menagerów

E-commerce

07-09-2020

Współcześnie działanie w e-commerce bez przydatnych narzędzi nie jest efektywne. Każdy zajmujący się sprzedażą online czy to właściciel sklepu czy menager muszą znać narzędzia wspierające e-commerce. Do najbardziej znanych wszystkich narzędzi należą Google Analytics, Keyword Planner czy Google Tag Manager. Warto poznać nieco inne, które przydatne będą podczas dokonywania analizy i optymalizacji wyników w e-sklepie, prowadzenia kampanii marketingowych, modyfikacji procesu obsługi klienta, kreowania odpowiedniego contentu, analizy działań konkurentów oraz zarządzania sprzedażą. Oto kilka z przykładowych narzędzi.

Narzędzia służące do analizy i optymalizacji

Jednym z narzędzi kwalifikującej się do tej kategorii jest CrazyEgg. Wykorzystuje się je do polepszenia funkcjonalności prowadzonej strony, zrozumienia ścieżki zakupowej konsumentów. Jest to możliwe dzięki mapom ciepła, screenom i nagraniom. CrazyEgg zezwala również na testy A/B oraz dokonywanie podstawowych modyfikacji w sklepie, bez konieczności korzystania z pomocy programisty. HotJar to kolejne narzędzie służące do analizy zachowań użytkowników na stronie. Tak jak w przypadku CrazyEgg jest to zasługa generowania map ciepła, screenów oraz nagrań. W śledzeniu ścieżki na stronie pomocne jest także Live Session. Pozwala na nagranie zachowania osób, będących na stronie oraz dokonać optymalizacji konkretnych elementów. Soogr to narzędzie, które wspiera we wzroście sprzedaży poprzez podanie użytkownikom jak najbardziej pasujących wyników wyszukiwania. Najlepsze produkty są polecane już po wpisaniu pierwszej litery w tą wyszukiwarkę. UsersThink przydatne jest w momencie, gdy chcemy pozyskać wiedzę na temat opinii konsumentów na temat prowadzonego e-sklepu.

Narzędzia e-commerce dla menagerów

Narzędzia do działań marketingowych i innych aktywności

Do generowania ruchów na stronie i większych zysków pomocne jest PushPushGo. Do innych przydatnych narzędzi marketingowych zalicza się GetResponse, RocketLink, Barilliance, Campaign URL Builder czy GetSiteControl.

W obsłudze klienta wsparciem będą ZenDesk, User.com, LiveChat czy ManyChat. Do monitoringu Internetu nadają się Brand24 oraz SentiOne. W tworzeniu contentu niezawodne okażą się DesignWizard, Biteable oraz Easil. Do analizy konkurencji najlepiej sprawdzą się SimilarWeb i Senuto. Natomiast BaseLinker to narzędzie wspierające typową sprzedaż.